Onder de naam Klub 431 biz verzamelen zich ondernemingen met een hart voor cultuur en De Grote Post. Die ondernemingen – ondertussen al 80! – behoren een jaar lang tot onze intieme kring en genieten in ruil voor hun steun van extra publiciteit en toegang tot speciale activiteiten achter de schermen. Om onze nieuwe vrienden beter te leren kennen, brengen we ze een bezoekje.
Dit keer het woord aan Sabine Pynebrouck die met passie over Woonboulevard vertelt. Wat in 1910 begon als een meubelmakerij is ondertussen uitgegroeid tot de grootste en meest toonaangevende woonwinkel aan de Belgische kust. De koffie staat klaar. Het gesprek kan beginnen.
____ Interview: Mel Vandeputte ___
____ Foto’s: Heidi Mares – VIRAAL, multimedialab De Grote Post ___

Waar is Woonboulevard in gespecialiseerd?
Woonboulevard heeft alles in huis voor het creëren van een schitterend en sfeervol interieur. In de vier woonwinkels: De Olifant, Xooon, Henders en Hazel en Auping Store vind je een groot aanbod zit-, woon- en slaapcomfort. De laatste trends kwaliteitsmeubelen en sterke designmeubelen van topmerken, tot en met maatwerk. Alles onder één dak.
Waarin verschillen jullie in vergelijking met andere meubelzaken?
Het komt allemaal neer op ons motto: We love to surprise you!
We love to surprise you in budget. Bij Xooon en Henders en Hazel hebben we meubels voor degenen met een kleiner budget of graag om de zoveel jaar van interieur veranderen. Bij De Olifant hebben we dan weer meubels met een hoger prijskaartje. Vroeger hadden ze een interieur voor de rest van hun leven. Tegenwoordig komt dat nog nauwelijks voor en daar moeten we dus rekening mee houden. Leuk feitje: het logo van De Olifant – intussen al zo’n 60 tot 70 jaar oud – stamt uit de tijd dat mensen levenslang met hun meubels deden en dat ze zo sterk moesten zijn dat er zelfs een olifant op kon staan.
We love to surprise you qua stijl. We hebben zowel strakke, tijdloze design, als industrieel en landelijk, een jong en hip aanbod, sober of opvallend, voorzichtig of gedurfd. Iedereen vindt zijn smaak bij ons.
We love to surprise you met ons team van medewerkers en binnenhuisarchitecten. Ze gaan geregeld naar beurzen, onder andere op gebied van materiaalkennis, productkennis, trends en 3D-presentaties. Ze denken continu mee met de klant en gaan samen met hen op zoek. Ze gaan zelfs op huisbezoek om de ruimte op te meten, zodat de aankopen optimaal beantwoorden aan de stijl, prioriteiten en smaak van de klant. De klant krijgt ook een 3D-presentatie van hun interieur. Dat maakt het visualiseren van de keuze makkelijker. Maar ook omdat de klant dan gerustgesteld en overtuigd is dat hij de juiste keuze heeft gemaakt, want het gaat toch soms over grote bedragen.
We gaan er verder prat op dat we een uitstekende na-service hebben. Wanneer een klant een defect meldt, dan wordt dat met voorrang behandeld en opgelost.

Wat zijn de waarden waarmee Woonboulevard zich wil identificeren?
De vijf drijvende waarden van Woonboulevard zijn: professionaliteit, respect, resultaatgerichtheid, vooruitgang en passie, en dat van ontvangst van de klant tot aan de na-service. Professionaliteit betekent duidelijke afspraken en communicatie, out of the box durven denken en georganiseerd en vakkundig zijn. Respect voor mens en milieu, van de levering tot de inrichting. Ook zorgen dat alle medewerkers met elkaar kunnen opschieten en conflicten meteen aanpakken. We hebben een heel divers team qua kennis en specialisaties. We zoeken naar diversiteit in persoonlijkheden, want we vinden dat belangrijk in een team. Alle medewerkers moeten natuurlijk ook een passie hebben voor het vak, want we zijn ervan overtuigd dat je je werk net iets beter doet als je het graag doet.
Hoe past cultuur daarin?
Zowel Woonboulevard als De Grote Post volgen in wat ze doen en creëren wat leeft in de maatschappij. Wij doen dit door te kijken naar kleuren en stoffen, hedendaagse wooneisen, mentaliteit, tradities, etc.. Wij spelen daarop in en creëren ruimten waarin mensen kunnen functioneren en waarin men zich goed kan voelen. Ook cultuur doet dat met de mens, een goed gevoel geven.
Waarom is DGP een interessante partner voor Woonboulevard?
Wij hebben ook onze honger, een grote honger naar cultuur. Via voorstellingen zien we trouwens wat er leeft en speelt in de maatschappij. Cultuur maakt een mens rijker, sterker, groter, beter, gevoeliger, begripvoller, verdraagzamer, rustiger en gelukkiger.
Naar welke voorstelling kijk je uit?
Zo veel! Kijk maar (toont de brochure van De Grote Post die volgeplakt is met geeltjes, red.). Allemaal voorstellingen die we graag willen zien. Maar ik heb er drie uitgekozen die bovenaan mijn wenslijstje staan. Novastar, want ik heb ze al gezien en ze zijn fantastisch. De Humorklas, ik heb Amelie Albrecht eens gehoord op de radio. Ik vond haar grappig en ik houd ontzettend van humor. Als derde: Budapest Festival Orchestra. Ik kan zo genieten van klassieke muziek. Ik krijg daar kippenvel van.

Dilemmaronde
Ik kies niet graag! Kiezen is verliezen, maar ik doe mijn best.
Comedy <> Theater
Comedy! Humor is mijn overlevingsstrategie. Het is even belangrijk voor me als zuurstof, eten en drinken. Humor is energie, positivisme, relativeren, het loslaten van je zorgen. Stand-upcomedy schotelt je een frisse benadering van de samenleving voor. Een nieuwe kijk op het leven.
Lederen sofa <> stoffen sofa
Thuis heb ik een lederen sofa. Toentertijd gekozen omwille van het praktische. Nu zou ik ongetwijfeld gaan voor een stoffen sofa, omdat ze tegenwoordig behandeld zijn en tegen een stootje kunnen. Stof is toch net iets gezelliger en warmer. Je nestelt je er makkelijker in.
Guy Swinnen <> Joe Mullen
Ik ken beiden niet zo goed. Is dat een gat in mijn cultuur? Ik weet dat Guy Swinnen frontzanger en gitarist is van The Scabs, dus dan kies ik voor hem.
Woolf Weekend <> Weekendje Ardennen
Die keuze is erg moeilijk. Wat doe je mij aan (lacht)! Maar goed, dan toch een weekendje buiten: de natuur, fysiek bezig zijn en gastronomie.
Plastieken kerstboom <> Echte kerstboom
Daar moet ik niet lang over nadenken. Een echte kerstboom, zonder twijfel. Naar het schijnt is het milieuvriendelijker, tenzij je de nepboom minstens 20 jaar gebruikt. Maar een nepboom van zolder halen, daar zie ik toch geen romantiek in. De kerstsfeer start trouwens bij het kiezen van de boom. Een van de tradities is dat mijn man dan zegt: Maar dat is duur, zo’n boom. Ieder jaar opnieuw. Hij heeft geen idee wat dingen kosten, want hij doet nooit boodschappen. Met een plastic boom zou ik die discussie met mijn man al moeten missen. Na een week acclimatiseren in de garage wordt de kerstboom opgezet. Dan is het volop genieten van de geur en de sfeer.

______________________________________________________________________________
Voor meer info over Woonboulevard, breng een bezoekje aan hun website.
Deel uitmaken van Klub 431 biz? Info over het lidmaatschap lees je op degrotepost.be/klub431
Reeds lid en ook zin in een bezoekje en een plekje op onze blog? Stuur dan een e-mail naar klub431@degrotepost.be